Komplikacja w nawróceniu

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeśli od momentu Ciebie odejdzie, owo trochę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, do wnętrza bok, raz jeszcze do wnętrza przód — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A owszem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od czasu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz zaś mówisz: „Biegnijcie — Ja was przechowywać we wnętrzu będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza przeznaczenie człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakże owce, iks z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli niedobór zaś zapał także wygasało wewnątrz nich obecność” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako istota podatna na złudzenia, do wnętrza których potrafi uzyskać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden z bohaterów powieści Goldinga — przedstawiciel kleru pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, że konstrukcja dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: strażnica wali się spośród hukiem, niszcząc świątynia oraz okoliczne domy, oraz gorsza połowa w pojedynkę popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako nieopanowany postęp do przepaści (w przekonaniu, że podążam aż do krainy szczęścia) czyli jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku człek łamie sobie kości. Iluzja szczęścia ponieważ jest jakim sposobem celuloid wyświetlany na ścianie. Gdy tuz usiłuje wskoczyć wewnątrz jego środek, wali głową wewnątrz mur. Gdy czart stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma złamać jego szczerość Bogu tudzież przebyć nieustępliwe zapędy podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu również poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż ściganie wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest prestiż własnego stanu. Człowiek potrafi latami łagodzić smutek przeżytej katastrofy także ustanawiać sobie istnienie na dnie przepaści. Pomaga mu w środku tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie domyślać się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze coraz bardziej pustoszą metafizyczny system człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich urozmaicony repertuar sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, natomiast tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu a jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących także pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości zaś niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż nigdy nie uda mi się rozbić ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje ano dalekie odejście. Być może owo właśnie sprawdzian stało się udziałem Judasza, który wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje nuże wybieg powrotu. Zbyt z oddali odszedłem, bym był wewnątrz stanie rozmawiać: cała w tył!Druga postawa to ogromne impresja winy, odbierające uniesienie aż do życia a adoracja aż do siebie. Człowiek właśnie nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, że jego mrok przysłania mu współczucie Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu w środku grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, wewnątrz którym w środek uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek oraz złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki laik? Jak mogłem to poczynić? Jak mogłem to powiedzieć?Trzecia figura owo werwa zrobienia gruntownego porządku do wnętrza swoim życiu moralnym tudzież religijnym oparta nieraz na wierze, że pełnia da się przepracować także uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie zresztą niejednokrotnie spośród lęku przed zatratą siebie w środku grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być przypadkiem ta figura rodzi się z poczucia, że jeżeli mam zasłużyć na Bożą afekt, muszę wykazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma skoro takiego momentu, w środku którym moglibyśmy powiadać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem do tego stopnia doskonały. Przypowieść o celniku plus faryzeuszu stanowi przestroga zanim postawą definitywnego zwycięzcy w duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na dogłębnie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje rodowód w środku odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby otworzyć mu oczy na warstwa społeczna, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby dać wewnątrz wyniku go na własnych rękach spośród piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności u grzeszniku jest wyznaczona wizyta z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nadzwyczaj mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, aczkolwiek mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jak na przykład wewnątrz zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym razem się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, bodziec, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wymyślić własne zagubienie, negacja logiczna czując się w pobliżu tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych w okamgnieniu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła podążyć do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą a życiem; oblekając się do wnętrza zgromadzenie, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj zaś szukaj umiłowany, abyś doszedł aż do prawdy dodatkowo życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, podejście sama do ciebie przyszła zaś śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię tak obudziła! Wstań natomiast chodź!

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło dodatkowo podjęciu decyzji o tym, żeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, jednak wewnątrz Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania również reagowania w środku naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – estyma tego, co ono mówi, zaś stanięcie w środku posłuszeństwie przy niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się a wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, że te dwaj aspekty – Prawo a ufność – bezwzględny się jednością, oraz nawrócenie miało później nazywać się nie tyle pogląd z powrotem, w jakim stopniu pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w co wkraczamy wskroś wiarę. To wydźwięk głosili później apostołowie w dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – i niech wszelki z was ochrzci się w opinia Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, zaś weźmiecie w darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co wobec tego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana oraz życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe doświadczenie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, dlatego powinniśmy sknerzyć, jak go popełniamy. Jednak utrapienie spośród powodu grzechów owo wciąż nie nawrócenie – jest zanim tylko impreza życia, w środku którym nie ma już potępienia. Nie chodzi wówczas o amor smutku (samo w sobie destrukcyjne), atoli o rozgoryczenie, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia zaś jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli przywieść aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, zatem ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się dodatkowo wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od momentu pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia oraz do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje wciąż te same grzechy plus negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, mimo to jest jakaś linia demarkacyjna, która negacja logiczna pozwala im przyjąć mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część wymiar nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, gdyż negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do woli mnóstwo, by przyswajać odpowiedzialność w ciągu wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą nasz grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, podczas gdy wybitnie obrażamy Boga, na sposób ranimy samych siebie oraz na miarę niezwykle szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, z tej przyczyny iż stary kłamstwa przyczynia się (pośrednio czyli explicite) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do niesłychanie ważnej refleksji: podczas gdy kłamstwo i zwodzenie złego ducha działa do wnętrza moim życiu. Ta rozum jest wielce istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą aż do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w środku 1970 r. samodzielnie doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym plus spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego odczytywać Pismo św. również kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W jaki procedura ci wszyscy kadry, o których jest artykulacja do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani dzięki Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tej chwili Duch Święty, w następstwie tego wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo po pewnym czasie przyjechał do mnie należący do mnie towarzysz, który był w takim przypadku w seminarium, natomiast powiedział, że w czasie spotkania modlitewnego modlono się w środku niego oraz został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, że pył szkopuł z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, toż do tej pory był zaręczony tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbyt niego natomiast… obecnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż pod warunkiem to prawda, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, oraz jest w dalszym ciągu obfitość innych ludzi, którym można by wewnątrz ten wyjście pomóc. I w taki sposób, metodą prób również błędów, zacząłem gonić drogocenny ku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję wciąż więcej uzdrowienia. I prawdziwie, Bóg okazał mi łaskę także pewne osoby modliły się w ciągu mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem wprzódy nie inaczej zamknięty dodatkowo skupiony na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma myśl wobec naszego życia, jednak taki odwzorowanie ma też szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył sprzężony lękiem i w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie oraz… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozkruszać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co do mnie należało, również postępowałem praktycznie, toż… moje napęd oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakowoż w ową stronę Pan Bóg zaczął mi zdradzać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego sukcesywny skruszył moje serce oraz doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce tudzież poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego boleść kręgosłupa, który w szeregu przypadków dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także a wtedy.Gdy podczas tej modlitwy duszpasterz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tyle z głowy, co spośród serca, że do wnętrza pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia również wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest garść w obrębie mnie, co uważałem za ilość siebie samego, natomiast aktualnie owo ze mnie wychodzi! I niespodzianie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „maleńko” odrzuceniem, dlatego wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wtedy, tak dalece czynów w środku moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – jakże wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, na miarę wiele egoizmu... Myślę, iż ten przypadek pomoże nam uświadomić sobie, z jakiego powodu uwolnienie od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy plus które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci tudzież nie umiemy przyswajać miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wówczas wyrzeczenie się ich przypuszczalnie drukować się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy nagabywać Boga o rewelacja prawdy o nas – oraz zgodność spośród rzeczywistością wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moce szeptuchy

Krzyk buddyzmu

Moc w topazie